آنها چگونه آغاز کردند:…
بسیاری از افراد علاقهمندند بدانند کسبوکارهایی که تبدیل به بخشی بدیهی از زندگی ما شدهاند، واقعاً چگونه بهوجود آمدهاند؛ دانستن این مطلب بسیار هیجانانگیز است. بهراستی این امر تا چه حد از قبل برنامهریزی شده و تا چه حد فقط به شانس بستگی داشته است؟ آیا ممکن است ایدهی فوقالعادهی دیگری برای یک نام تجاری جهانی در ذهن شما نهفته باشد؟ آیا ممکن است یکی از آن کسبوکارها از آن شما باشد؟
مجموعه کتابهای «آنها چگونه آغاز کردند؟» برگردان دو جلد از مجموعه کتابهایی است با عنوان «How They Started» که بهکوشش بخش پل دانش شرکت متاکو ترجمه و تنظیم و آماده چاپ شده است. در این مجموعه با داستان شکلگیری و شکوفایی شرکتهایی آشنا میشویم که اغلب آنها را بهنوعی میشناسیم. شرکتهایی که در اولین جلد از این مجموعه، داستان شکلگیری آنها نقل شده است عبارتند از:
آدیداس (Adidas)
بیلابانگ (Billabong)
نوکیا (Nokia)
سونی (Sony)
گوگل (Google)
بسیاری از خوانندگان بالقوه این مجموعه کارآفرینانی هستند که در مراحل گوناگونی از پیشبرد کارشان به سر میبرند. بقیه کسانی هستند که یک یا دو ایدهی جدید برای شروع یک کسبوکار دارند اما هرگز آن را دنبال نکردهاند و بسیار دیگر افرادی هستند که به تأسیس یک شرکت جدید علاقهمندند و میخواهند بدانند برای اینکه یک شرکت را از زمین بلند کنند و باعث پیشرفت و ترقی آن شوند، واقعاً چه باید بکنند..چه خوب اگر این کتابها برای شما الهامبخش تأسیس کسبوکار خودتان باشد، هرچند مسیری بسیار پرچالش در پیش خواهید داشت و اگر شما را به این نتیجه برساند که برای کارآفرینی خلق نشدهاید، باز هم نتیجه مثبت و ارزندهای است؛ مسلماً همه برای کارآفرینی خلق نشدهاند.